2003-03-30

Bokmärken

Det är svårt att hålla sina bokmärken uppdaterade om man använder flera olika datorer dagligen. Och om man surfar hos en kompis eller på ett internetkafe så är ju bokmärkena därhemma värdelösa. Därför skapade jag för några år sen en mycket enkel sida som jag kallade "Min portal" där jag samlade en del länkar som jag tyckte att jag behövde ha snabb tillgång till. Jag har redigerat sidan vid ett antal tillfällen men det är lite bökigt och därför blir den lätt inaktuell.

Så nu försöker jag mig på detta mer lättredigerade alternativ - en webblogg, även kallad webbkrönika.

Grundtanken med en webblogg är om jag får tro ett citat som jag har hittat:

"... en logg över webbplatser och webbsidor krönikören har besökt och funnit intressanta. Den kan innehålla en större eller mindre mängd personliga kommentarer till länkarna, och även skriverier som inte har med länkar att göra ..."

Det kan ju stämma ungefär med vad jag tänkte använda den här tjänsten till. Möjligen blir det även några kommentarer till bokmärkena.

Inga kommentarer: