2003-03-30

Webbloggar...

..är ett fenomen som jag inte kände till förrän helt nyligen. Nu har jag börjat läsa en del av dessa krönikor och det är en förvånande intressant och bitvis underhållande värld som har öppnat sig. Den som ledde mig in på spåret var Thorvald med webbloggen förvetet. Han mailade mig efter att ha länkat till Min sida om Pugh och då surfade jag in på "förvetet".

Jag började själv experimentera med tekniken genom att starta Pugh Noteringar som ett komplement till "Min sida om Pugh". Experimentet har till min förvåning blivit listat i Svenskt Webbloggindex.

Några webbloggar som jag läst nyligen är

förvetet - läsvärd med gott bett i kommentarerna, många bra tips
Blind höna - hittar många goda korn.
Bombrecept.com - Satir i tidningsformat, ganska fyndig.
Michael Moore - Aktuell som Oscarsvinnare i dokumentärklassen. Skeptisk till Bush.

1 kommentar:

Anonym sa...

bra start